در کافه کتاب،چند جرعه آرامش مهمان ما باشید.

وظیفه ما ارتقاء کیفیت برای شما شهروندان عزیز خرمشهری میباشد.

در کافه کتاب،چند جرعه آرامش مهمان ما باشید.

وظیفه ما ارتقاء کیفیت برای شما شهروندان عزیز خرمشهری میباشد.

در سال 1395 برآن شدیم تا شروع به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کنیم.
در همین راستا اقداماتی را با کمک دوستان و فرهیختگان خرمشهری انجام دادیم.
امروز نیز با کمک فضای مجازی سعی بر آن داریم تا با انتشار آثار به حفظ ارزشها کمک کنیم.

فاطمه پوراکرمی
فعال اجتماعی،کارشناس ارشد حقوق،فعال در عرصه اقتصاد

آخرین مطالب

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نگاه مهربانی

دردهای دلم

یادتان هست که پروین میسرود

روزی گذشت پادشهی ازگذرگهی

امروزماراندیم شاهی از مللی

یادتان هست کودکی کنجکاو این چیست برسرش؛  چوماه تابناک

امروز تاجهارا لگد مال کردیم در خیال دخترکی

یادتان هست که پیرزن گفت اشک دیده من و خون دل شماست

امروز اشک پیرزن از دل و دیده چه هاست

یادتان هست که گفتند مارا به چوب شبانی فریفته اند

امروز مطالبگری و نقد آزاد طلبیده اند

یادتان هست که فردوسی پاکزاد که رحمت بر ان تربت پاک باد

پندار میداد میازار موری که دانه کش است 

امروز لگد مال گشته رویایی که دل خوش است 

یادتان هست که می گفت که جان دارد و جان شیرین خوش است

امروز جان شیرین بهر آزادی یاران ناخوش است

یادتان هست که سعدی می گفت بنی آدم اعضای یک پیکرند 

عجب!که فروش کلیه راه درآمد خرج و خان بی منتند

یادتان هست که می گفت چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نباشد قرار

کنون گشته جنگ برسرجاه و جلال؛ 

 دعا کندهمی زپا بیفتد یار پر قرار

یادتان هست که گفت از منت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی 

کنون گشته بی غم مدیر مدبر؛ انسانیت آمده با میز و مکبر 

یادتان هست که سعدی می گفت برو فرزند هنر باش نه فرزند پدر که هنر زنده کند نام پدر 

آری امروز هنر ژن گشته ؛ آقازاده به بالا ره گشته و کنون این ژن خوب حکم همان نام پدر می گشته

امروز شعرها همه رپ گشته بی وزن و قافیه نثر گشته

امروز هنرفقط مدرک است تا چشم کار کند مدیران همه دکتر گشته 

مطبی نیست بهر طبابت دوستانم همه از نو صاحب حکم وجلالی 

وامصیبت هر اداره نوزده مدیر و بیست معاون کار گشته 

برگرفته از کتاب نگاه مهربانی ص97

فاطمه پوراکرمی

  • فاطمه پوراکرمی
  • ۰
  • ۰


بنام آزاد گر خرمشهر

خرمشهر فلسطین آینده ایران

چهارده تیر ماه مصادف با روز قلم 

روز نگارش و روز نون و القلم وما یسطرون ؛ وقسم به نون که قلم را با نادانی ناتوان نمودیم . الم نشرح لک صدرک و ما نشر نکردیم آنچه که بر ما واجب گشت و پنهان نمودیم مشکلات را زیرا ترساندن مارا از باز پس ستاندن قلم های کوچک و برنا.

و قسم به اقر بسم ربک الذی خلق که ما نخواندیم آنچه که قانون قلم است و قلم در قانون اساسی بدست فراموشی سپرده شد و بسم نون و القلم و مایسطرون فقط توانستیم ارزاق را باقلم معاوضه نماییم.

و اما چرا قلمها ناتوان گشت؟؟؟؟

آن زمان که با نگارش فاصله گرفتیم و خواندن را در دنیای مجازی جستجو کردیم هویت اصلی خودرا بدست فراموشی سپردیم و همچون جشن سیزدهم تیرگان اساس و بنیاد خوب زیستن را به اشتباه به باد سپرده و با اب زلال قانون را شستیم و در کمان آرش کمانگیر به ماورا پرتاب نمودیم .

و درد خرمشهر همچنان دردی عظیم است این غده بدخیم نمی دانم یا خوش خیم مدام در حال رشد و تکثیر است و برای درمان به اشتباه رشد بیماری را یارای مرض شدیم و مرض و درد همچنان هم نشین ما گشته است.

کشور ترکیه روزانه میزبان میلیونها توریسم از سراسر دنیا می باشد ؛ تایلند ؛تایوان ؛عربستان ؛ استرالیا ؛کاناداووووو

اما هیچکدام از این کشورها در صادرات و فروش کم نمی آورند و مدام به تولیدات خود افزوده و روز به روز مواد و مایحتاج جدید به لیست تولید  خود افزوده اند .از کارگران جویای کار به نحو احسنت استفاده نموده و کسب درآمد خوبی نصیب خود و کشور نموده اند بیشتر کشورهای توریسم پذیر بدون داشتن نفت و گاز  و مخازن و معادن طبیعی از صنعت توریسم بهره خوبی برده اند.

منطقه آزاد اروند مانند کشور ترکیه و برخی کشورها ورود عراقی ها را بدون ویزا به منطقه را آزاد نمود تا در بازار تجارت انقلابی نو بپا شود . اما صد افسوس که بجای بهره بردن از این تجارت لطمه ی بزرگی به بازار و صنعت توریسم وارد آوردیم .

کسبه بجای فعالیت بیشتر و جذب کالای مدرن تر به بالا بردن اجناس ان هم برای مردم بومی همت گذاشتند و کمبود ارزاق و احتکار را باب نمودند در حالی که با درایت و شمه بالای تجارت می توانستند بازار مرده و رکود شده خرمشهر را جان تازه ای بخشند اما حیف و صد حیف ......

و از همه دردناک تر با گرفتن مبلغ ناچیزی برای دلالی بیشتر ؛زمین و املاک منطقه را به برادران با هوش عراقی به فروش رساند ه اند. 

روزگاران قدیم مردم ساده فلسطین برای کسب درآمد بیشتر و به اشتباه که املاکمان را چند برابر به یهودیان می فروشیم و سرمایه این جودهارا بدست می آوریم کشور خود را دو دستی تقدیم اسرائیل نمودند و پولهارا در همان زمان خرج عتینا نمودند و اینک یهودیان با ان املاک به ظاهر کم و محل پرت اینک خود را مالک اسرائیل می دانند و سالها در حال جنگ و خونریزی می باشند.

خواندن کتابهای تاریخ و مطالعه سرگذشت پیشینیان بهترین دانشگاه و بهترین آموزگار می باشد .اگر فقط نیم ساعت وقت خود را صرف مطالعه تاریخ بنمائیم به هیچ عنوان به توریسم و الخصوص برادران امروز عراقی و متجاوزان دیروز بعثی بها نمیدهیم.

و خودمان در کوچه و خیابان بانگ وامصیبتا سر نمی دهیم که منطقه آزاد ورود بدون ویزا را آزاد نموده است . منطقه که اعلام نکرده املاک را دو  دستی تقدیم نمایید .اعلام نشده که اجناس را دوبرابر به همشهری های خود بفروش برسانید . دینار عراق از تومان ما با ارزشتر می باشد .اما چنان ادعای حکومت بر بازار خرمشهر می نمایند که باید جنس را نصف قیمت تقدیمشان بنمائیم .

در هرکشوری لیدرها برای تسهیل تر نمودن کارهای توریسم و خدمت توریسم هستند اما این لیدرها وظیفه اصلیشان حفاظت از حیثیت و ابرو و سرمایه کشور است. لیدر طبق قانون مدنی کشور حق ندارد که  از اماکن سری و مخازن و اطلاعات محرمانه  کشور را در اختیار توریسم بگذارد. 

اما وقتی لیدرهای ما با غفلت تمام قیمتهای ملک ها را شکسته و مکانهای خوب و پر منبع کشور و منطقه را در اختیار بیگانگان گذاشته و راه و رسم قوانین را در اختیار بیگانگان می گذارند دیگر جای هیچ امیدی برای حفظ کیان نمی ماند .

از همو طنان و همشهری های عزیز تقاضا مندیم که خرمشهر را فلسطین ثانی نکنیم خودمان دودستی این گنج ناتمام را بدست بیگانگان ندهیم .خرمشهر قدم به قدمش خون عزیزان و جوانان وطن است .در حفظ و نگهداری ان کوشا باشیم. 

در هیچ دوره و زمانه و حکومتی دشمن دلسوز دشمن خود نیست و بیگانگان برای کسی رایگان ترحم نمی کنند ما مستحق ترحم نیستیم ما خرمشهری قهرمان هستیم .

خرمشهر را حفظ کنیم

  • فاطمه پوراکرمی