در کافه کتاب،چند جرعه آرامش مهمان ما باشید.

وظیفه ما ارتقاء کیفیت برای شما شهروندان عزیز خرمشهری میباشد.

در کافه کتاب،چند جرعه آرامش مهمان ما باشید.

وظیفه ما ارتقاء کیفیت برای شما شهروندان عزیز خرمشهری میباشد.

در سال 1395 برآن شدیم تا شروع به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کنیم.
در همین راستا اقداماتی را با کمک دوستان و فرهیختگان خرمشهری انجام دادیم.
امروز نیز با کمک فضای مجازی سعی بر آن داریم تا با انتشار آثار به حفظ ارزشها کمک کنیم.

فاطمه پوراکرمی
فعال اجتماعی،کارشناس ارشد حقوق،فعال در عرصه اقتصاد

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

روزگار سخت

http://caffeketab.blog.ir/:

چندی ست روزگار برای تمام مردم سخت و ناگوار گشته است . روزها سکوت مرگباری تمام جامعه را در بر می گیرد ،گروههای وات ساپی و تلگرامی بنا بر هر مصلحتی متلاشی شده اند؛ بی خیالی نصبت به رشد روز افزون دلار و قیمت سرسام آور طلا؛ارزاق قد علم کرده و املاکی که درخاک خود غوطه ور ؛برای بهای بالای بیع ناز و افاده فروخته؛ تره بار ترقی کرده با مواد زائد شیمیایی ؛پلاسیده در برابر صعود قیمتها؛؛؛: بر ارتقا سکوت مدد می رساند.

روزها با خودم کلنجار رفتم و از این نابسامانی و سر در گمی حسرت خوردم.اما تا کی سکوت و چرا با ندانم کاری به سکوت یا هیا هوی علمی دامن بزنیم. در دوران ها و حکومتهای پیشین؛ موج فریادها و خواسته به نابودی سلسله ها و حکومتهای ؛هخامنشیان ؛مشروطه؛ پهلوی وووو مسبب نابودی نسلی و انقلاب نسل جدیدی گشت ؛اما مردم همچنان با زیاده خواهی و ندانم کاری دست به اقدامات جدید زدند .دامن زدن به اقدامات جدید بدون ،ایده و فکر و اندیشه به سقوط و نابودی شکوفایی اقتصاد و تجارت و علم نوین دامن زد و مهاجرت نخبگان نابودی علم و فرهنگ را به ارمغان آورد.

اما امروز ،روزهای سخت و نادانی و جهالت بدون تفکر و تکنولوژی بر جامعه احاطه کرده است .وجود گروه ها و ایجاد احزاب بدون برنامه و منیت و خودکامگی افراد جامعه دست به دست همه داده است که تمام افراد جامعه خود را عالم دانسته و از علم بی خبر مانده اند.آزادی بیان را با توهین و اهانت چنان آمیخته گردید؛ که هر شخصی در هر جایگاهی با هر ادبیاتی  شروع به سرکوب شخص مقابل نمود.افراد تا زمانی که برسر پست و مقام خود حضور دارند همه چیز گل و بلبل به خوشی می گذرد ،اما همچنان که حکم عزل صادر شود ؛بگم ؛بگم ها و افشا گری ها شروع می شود.

تدابیر بدون علم و فن به نابودی جوامع در حال پیشرفت و توسعه با نابودی جنگلها و منابع؛ریزش کوهها؛شکستن سیل بندها؛جاده های ناامن؛پروازهای ناکام و تحصیلات بدون علم و در آخر وجود این عوارض خواسته ؛عزل مدیر پیشین و انتساب مدیر جدید؛ که موجب ناآرامی گروه ها و جبهه گیری افراد ؛فرصت طلب گشته است.

پیشگیری را با مداوا اشتباه گرفته و پاک کردن صورت مسئله بجای حل کردن مسئله ؛و انتخابات ریالی و انتصابات قومی و برکناری های بغض و غرضی و قد علم نمودند برابر لنزهای دوربین و فریادهای وامصیبت از بی ایمانی و بی تدبیری ؛ریشه رشد و ترقی را خشکانده است و همانند جنگل زدایی و بیابان زایی و خفه نمودن قنات ها و تاراج دادن خاکها و دریاها و کسب ریزگردها و گرد غبار ها و اهدای منابع طبیعی و متریال تولید و اخذ و واردات  محصولات بنجل به حساب سودبیشتر ؛که در قانون تجارت به این عمل نابودی یک کشور گفته می شود .....

از همه مهمتر ؛مردمی که همه مصیبتها و بلایا را با جوک و طنز و لودگی سپری نموده ؛ و در هر شرایط سخت و مصیبتهای ناگوار چشم به چشم لنز دوربین دوخته ؛شاید خود را در دنیای مجازی مطرح نماید ؛یادر قبل این مصیبتها و ارسال کمکهای :لنز شاد کن و حضور در اماکن بلا خیز کسب پستی زیبا و کوبیدن مقام ارشد یا مقام حاضر ..دردی از دوش جامعه ای که همه چیز آن به راه اختلاس و ژن و آقازاده و حقوق نجومی و کشف القابهای زیبا و حراج مخازن طبیعی و الهی، درمان نخواهد کرد.

با زبان ساده و مهاوره ای می نگارم که پیشگیری بهتر از درمان است .قبل از سیل و ایجاد زلزله و تخریب سدها و جنگلها ؛ایجاد اتاق فکر برای پیشرفت و استفاده بهینه از منابع خدادای بهتر از کمک و صدقه و اقدام مخلصانه می باشد.

  • ۹۸/۰۱/۱۲
  • فاطمه پوراکرمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی